בלא מעט מבנים, בין אם מדובר במבני מגורים, מבני אירוח, מבני תעשייה ומסחר וכן מבנים אחרים, אנחנו יכולים למצוא מערכות חימום תת רצפתי אשר ניתן להפעיל בימים קרים ובכך לחמם את חללי המבנה בצורה אפקטיבית.

מערכות אלו מותקנות לא פעם על חשבון מערכות חימום אחרות, בין אם מדובר בתנורים מסוגים שונים ובין אם מדובר במערכות מיזוג אשר מאפשרות קירור וחימום גם יחד. מערכות חימום תת רצפתי מותקנות, כאמור, במגוון רחב של מבנים, על פי הגודל שלהם, בהתאם לאופי השימוש וכן בהתאם לאופי הבנייה.

לפני שנסביר מדוע אנשים בוחרים להתקין גופי חימום קרקעיים ומה היתרונות שלהם, צריך לומר שהתקנת גוף חימום כזה, חייב להתבצע בעת תהליך תכנון ובניית המבנה, שכן לאחר התהליך מושלם, מאוד קשה עד בלתי ניתן לפרק הכל ולהרכיב גופי חימום מתחת לרצפה באופן יסודי ויעיל.

מדוע משתלם להתקין חימום תת רצפתי

למערכת של חימום תת רצפתי יש מספר יתרונות בולטים על פני מערכות אחרות.

ראשית, מדובר במערכת הרבה יותר בטוחה מאשר מערכות חימום אחרות. להבדיל מתנורים למשל, שהם חשופים לכל, הרי שכאן מדובר על מערכת שמותקנת מתחת לרצפה והיא איננה חשופה כלל. מה שמפחית את רמת הסיכון עבור המשתמשים במקום.

שנית, מערכות חימום כאלה הרבה יותר אפקטיביות, הן פועלות מלמטה למעלה ומחממות את הרצפה בצורה אופטימאלית. כידוע, בימי חורף, הרצפה היא הגורם העיקרי שמייצר קור. הרבה יותר קשה לחמם אותה באמצעות מערכות חימום רגילות. לעומת חימום תת רצפתי מחמם אותה וכך אנחנו יכולים לנוע בחלל המבנה בצורה נוחה ונעימה.

צריך לזכור שבכל הקשור לחימום תת רצפתי מדובר על מערכות חסכוניות, הן פועלות מהר מאוד וצורכות הרבה פחות חשמל מאשר מערכות אחרות. להבדיל ממערכות אחרות, הן גם יעילות ויוצרות אפקט הרבה יותר משמעותי על שטח יותר גדול. כמובן שאנחנו יכולים לווסת את עוצמת החימום על פי רצוננו.

בנוסף, אל לנו לשכוח את אחד הפרמטרים החשובים ביותר – חימום תת רצפתי יכול להוסיף לערך הנכס, זאת במידה ואנחנו מתכוונים למכור אותו ביום מן הימים, בדיוק כמו שמערכות מיזוג אוויר מרכזיות מוסיפות לערך הנכס או כל רכיב אחר בבית / בדירה שלנו.

צריך לומר, מערכות עם גופי חימום תת רצפתי יכולות להיות מותקנות בכל מקום, בין אם זה מתחת למרצפות רגילות, שיש, פרקטים וכדומה. מה שצריך לוודא זה, שהמערכת מותקנת לאורך כל חלל המבנה, בצורה בטוחה ונוחה, בצורה כזו שהאפקט שלה יגיע לכל החדרים ואנחנו נוכל ליהנות ממנה בצורה אופטימלית.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *